KIM JESTEŚMY

SPEKTAKLE

WARSZTATY

PROJEKTY

KONTAKT

Pomysł, projekt graficzny i wykonanie strony: AWo awo@opowiescizwalizki.pl 

Opowieści z Walizki, sztuka opowiadania, storytelling, narracje z muzyką na żywo, bajki, baśnie,  legendy,  tradycja ustna , słuchanie historii, dziedzictwo żydowskie, opowieści z walizki. Anna Woźniak, Joanna Sarnecka
z Walizki - opowiadanie i słuchanie historii, dziedzictwo żydowskie, opowieści z walizki, storytelling, sztuka opowieści, warsztaty, edukacja
Opowieści z Walizki, sztuka opowiadania, storytelling, narracje z muzyką na żywo, bajki, baśnie,  legendy,  tradycja ustna , słuchanie historii, dziedzictwo żydowskie, opowieści z walizki. Anna Woźniak, Joanna Sarnecka
Opowieści z Walizki, sztuka opowiadania, storytelling, narracje z muzyką na żywo, bajki, baśnie,  legendy,  tradycja ustna , słuchanie historii, dziedzictwo żydowskie, opowieści z walizki. Anna Woźniak, Joanna Sarnecka

AKTUALNOŚCI

Piszą o nas!

Radiowe Centrum Kultury Ludowej o płycie "Wyliczanki - Wydzieranki"

 

Mamy recenzję, bardzo ciekawą i merytoryczną. Nasze asfaltowe - jak to określił autor, Remigiusz Mazur-Hanaj - wyliczanki nie wzięły się znikąd.

 

Są mocno zakorzenione w kulturze, stanowią część naszego wspólnego dziedzictwa. Dawno temu, niektóre z nich stanowiły coś w rodzaju zaklęcia. Ta moc wykluczania (odpadasz ty), przyzywania (pałka, zapałka, dwa kije), moc inicjacyjnej próby (kto tego słowa nie wypowie...) budzi respekt i dziś. Szczególnie w takim, niebanalnym muzycznym anturażu. 

 

Tradycja i nie tylko

Choć na płycie utworki są przetworzone, zaaranżowane, czuje się w nich moc surowej muzyki tradycyjnej. Jak pisze autor recenzji: "to dziecięca płyta dla dorosłych, tych którzy dorastali jeszcze trochę na bruku, ale bardziej już na asfalcie. Tylko oni będą mogli docenić wiele elementów, składających się na tę jedyną w swoim rodzaju poetykę, a więc np. jakość techniczną nagrań, czyniącą wrażenie, że słuchamy kaseciaka (Maciej Kierzkowski, także strunowce i perkusjonalia), śpiew Katarzyny Szurman, zwykle beznamiętny niczym jakaś terenowa pod trzepakiem rejestracja, śpiewającej nieco "na odczepnego" dziewczynki, saksofon Jacka Mielcarka, brzmiący np. w "Już dwunasta na zegarze" niczym na jakimś kieleckim weselu, dźwięki Atari czy oldschoolowych klawiszy (K. Szurman) czy wreszcie klimaty cyrku o niemiędzynarodowej sławie oraz niegrzeczne-z-myszką rymowanki spod kapelucha pana Pierdziołki, podsumowując zabawa w teatrzyk (teatr dziecięcy) w teatrze (teatrzyku życia). Jeśli miejscami to zabawa badziewna, niedorobiona czy siermiężna to taka ma być, sądzę, że kolektyw z Walizki może na specjalne życzenie zagrać jej wersję de luxe, ale jest ryzyko, że będzie wtedy gorsza".

 

 

Klimaty

 

Nasza płyta nie jest więc typową propozycją dla dzieci. Na pewno odnajdą się w niej także dorośli. Czasem kołyszące walczyki, nieco sentymentalne nutki przetykają się tu z jazzową improwizacją i punkową energią. A tak oto określa wyliczankowe klimaty Remigiusz Mazur-Hanaj: "estetyki baskerskiej, uliczno-podwórkowej, poetyckiej, szczipat'ielnej zabawy, kalejdoskopowych opowieści i francuskich walczyków."

 

Całą recenzję możecie przeczytać na stronach RCKL: https://www.polskieradio.pl/377/7414/Artykul/2563351,Asfaltowe-magdalenki

 

 

Teatr opowieści 2
11 sierpnia 2020